Els modes de fusió no són opcions exclusives de les capes, també apareixen aquestes opcions amb eines com el bot de pintura, el pincell, etc... Tot i així ho explicarem amb les capes.
- Normal: Aquest és el mode per defecte. No és un mètode de fusió pròpiament dit. Simplement deixa veure el que hi ha a capes inferiors a través dels píxels transparents o semitransparents de la capa que té aquest mode en cas de tenir-ne transparents, és clar..
- Disoldre: Tampoc no és un mètode de fusió. Sustitueix els colors superiors pels inferiors però de forma aleatòria.
- Multiplicar: (Sempre obtenim imatges més fosques)Tots els colors tenen una correlació amb la escala de grisos. Els televisors en blanc i negre feien aquesta correlació. Un groc en una tele en blanc i negre corresponia a un tó clar i un vermell a un gris fosc. El mode multiplicar generarà una imatge de colors mesclats, que serà més o menys fosca, en funció de la correlació dels píxels de la capa activa amb la escala de grisos. D'aquesta forma, quan més s'apropi al negre més fosc serà el resultat, i quan s'allunyi, menys s'enfosquirà. De fet si els píxels són blancs no es produirà cap modificació, mentre que si són blancs no es produirà cap modificació. Els píxels inferiors també influeixen a la imatge. Si aquests són foscos o negres, el color dels superiors quasi no serà apreciable.
- Trama: (Sempre obtenim imatges més clares) L'invers de multiplicar. Si el píxel superior és clar(en la seva correlació amb la escala de grisos), el resultat serà una imatge aclarada i si el píxel és molt fosc no farà res. Amb trama el color dels píxels superiors no serà dominant en aquelles zones on els inferiors siguin més clars.
- Superposar: (=multiplicar+trama). Aquest mode de fusió utilitza les funcions de multiplicar i de trama segons els colors inferiors. Respecta les llums i les ombres de la imatge, ja que, si el color inferior és molt fosc, els superiors afectaràn poc o res als inferiors. I si és clar igualment. Aquest mode és ideal per donar color a imatges en grisos, o per a que la capa actui com un vel parcialment transparent.
- Llum suau: La opció llum suau genera una fusió de píxels en la que els superiors enfosqueixen o aclareixen la imatge segons la quantitat de color en la seva correlació amb la escala de grisos. Els píxels de menys d'un 50% de gris aclariran la imatge i els més foscos la enfosquiràn.
- Llum intensa: Funcionament similar al de llum suau; els píxels inferiors s'aclareixen o enfosqueixen en funció del grau de foscor dels superiors. A la llum intensa, el tó d'aquests píxels superiors prevaleix de forma molt més acusada sobre els inferiors, de fet, si son blancs o negres generaràn blancs o negres purs.
- Llum linial: Subexposa o sobreexposa els colors augmentant o disminuint la brillantor, depenent del color de fusió. Si el color de fusió(origen de la llum) és més clar que un 50% de gris, la imatge s'aclarirà augmentant la brillantor. Si eel color de fusió és més fosc que un 50% de gris, la imatge s'enfosquirà disminuint la brillantor.
- Sobreexposar:Amb el mode sobreexponenr, els píxels inferiors s'aclareixen en general però especialment si els superiors són clars en la seva correspondència en l'escala de grisos. D'aquest mode, el negre no modifica la imatge, mentre el blanc genera blancs purs.
- Subexpsar: La opció Subexposar produeix l'efecte invers a sobreexposar. El resultat serà: una imatge més fosca quant més ho sigui el píxel superior; i menys quant més clar, de manera que el blanc no produeix canvis. A l'igual que a sobreexposar, si els píxels inferiors són negres o blancs els superiors no afectaràn a la imatge.
- Enfosquir: El mode enfosquir és una altra forma d'aconseguir que les imatges mostrin les zones més fosques; prevaleixeràn els pixels més foscos de tots. Si el píxel superior és més fosc que l'inferior, tindrà predomini a la imatge i viceversa. En ocasions, superiors e inferiors tindràn un valor de brillantor similar, per la qual cosa el resultat serà una mescla d'ambdos.
- Aclarir: Segueix una dinàmica completament inversa a la d'enfosquir, aconseguint l'efecte contrari.
- Diferència: El color dels píxels inferiors serà modificat en quant a la seva composició ja que se'ls sustraeix el superior. Si els píxels inix cap canvi; si són blancs, els colors dels píxels superiors quedaràn invertits.
- Exclussió: Similar a diferència però amb menys saturació i contrast.
- To(que en photoshop vól dir Matiç): Fa prevalèixer els matiços dels píxels superiors deixant els valors de brillantor i de saturació als inferiors. Així, si el color dels inferiors és molt lluminós o molt saturat, el tó dels superiors no afectarà a la imatge. Tampoc si és blanc i negre.
- Saturació: En aquest cas, predominarà la saturació del color dels píxels superiors, és a dir que en realitat provoca una saturació o apropament cap al gris dels colors inferiors segons com siguin els superiors. Amb aquest mode, si el color superior és molt saturat, ll'aspecte serà el d'una imatge molt saturada; si és poc saturat, la imatge també ho serà. Ja que només té en compte la saturació dels píxels superiors, els inferiors conservaràn les seves tonalitats i brillantors.
Si els píxels superiors són blancs o negres, els inferiors patiràn una conversió al gris. Si els inferiors són blancs o negres, la imatge no es modificarà. - Color: Les components del color dels píxels superiors predominaràn sobre els inferiors, dels que només es tindrà en compte la brillantor.
- Lluminositat: Els píxels inferiors seràn més clars o més foscos, preservant el seu matiç i saturació, i depenent del grau de lluminositat de les superiors.
- Subexposició lineal: Ilumina el color base per reflexar el color de fusió augmentant la brillantor. Fusionar amb negre no produeix canvis.
- Llum focal: Sustitueix el color, depenent del color de fusió. Si el color de fusió és més clar que un 50% de gris, els píxels més foscos se sustituiràn. Si el color de fusió és més fosc que un 50% de gris, seràn els píxels més clars els sustituits.
- Llum forta: Multiplica o trama els colors, depenent del color de fusió. Si el color de fusió és més clar que un 50% de gris, la imatge s'aclarirà com si es tramés. Si el color de fusió és més fosc que un 50% de gris, la imatge s'enfosquirà com si es multipliquès. Això resulta útil per afegir ombres a una imatge.
- Mescla definida: Aques mode de fusió acoloreix, amb el color frontal, els píxels amb més del 50% de gris. Els inferiors al 50% no varien.
- Sobreexposició lineal: Busca la informació de color de cada canal e ilumina el color base per reflexar el color de fusió augmentant la brillantor. Fusionar amb negre no produeix canvis.
0 comentarios:
Publicar un comentario